Grönska här hemma

IMG_1916

IMG_1915

IMG_1914

IMG_1912

IMG_1911Elton och morfar gjorde i ordning en frölåda sist vi var uppe och hälsade på och sen sådde jag och Elton rädisor, plocksallad, krasse och smultron. Allt har kommit upp utom smultronen, men vi visste att det skulle vara svårast att lyckas med. Roligt är det iaf att se när det växer och lärorikt för Elton att förstå hur det går till.

Ute i rabatterna växer det också fast vi själva inte sått något där. Prästkragar, pioner, rhododendron och andra fina blommor pryder vår trädgård och jag tar in en bukett om dagen så vi kan njuta av dessa vackra växter inomhus också.

Jag har många orkideér inomhus, men det är få jag lyckas få att blomma, men denna vackra orkideé har blommat rekordlänge nu och den är så vacker.

About Roadracingprinsessan

Välkommen till sidan om mig!
Här på min blogg skriver jag om mig som ibland blir lite reserverad och eftertänksam, men till 90% är en social och utåtriktad vän, mamma, bonusmamma, fru och till yrket IT Project Support Officeer.
Familjenbestår av Mille 2 år, Elton 9 år och min man George. Vi har även ytterligare en  son som flyttat till eget boende för flera år sedan. Kevin är idag 22 år och jag är bonusmamma till honom. Jag trivs bra hemma i vårt hus där jag har olika inredningsprojekt för mig nästan för jämnan. Det är en stor hobby jag har och älskar att ha nya projekt på gång! Jag trivs också väldigt bra ute i vår stuga utanför Gävlekusten där vi är så ofta vi kan.
Jag har alltid tränaten del, men det sista året har det mest blivit återuppbyggnad av kroppen efter sista graviditeten som gjorde att jag blev instabil i höfter och har haft stora problem med bäcken och knän. Därför har jag tränat "mamma-träning" för att bygga upp kroppen försiktigt, men rätt för att bli stark igen. Jag tränar nu en hel del red cord och mycket sjukgymnastik, men även vanlig styrketräning, core och yoga.
Ibland tränar jag frenetiskt och ibland inte alls, men försöker hitta en bra balans som fungerar för att investera i en kropp med god hälsa och något så när styrka och smidighet. Tyvärr skadade jag min nacke 2013 har först nu blivit så pass stark att jag har börjat kunna köra mer tuffa fys-pass, men det har tagit tid och många timmar hos sjukgymnast samt laserbehandling.
Uppväxt i Hälsinglandsom jag är trivs jag väldigt bra i skog och natur! Jag är uppväxt mitt i skogen utan gatulampor eller ens grannar!
Hösten 2013 sålde jag även min motorcykel - en Yamaha YZF-R1, den brukade ta mig fram och tillbaka till jobbet varma sommardagar, men mer åkning än så blev det inte de sista åren även om jag har en historik med roadracing och mycket hoj-åkning, men min nackskada har gjort att jag nog aldrig mer kommer kunna åka MC tyvärr.
Jag gillar fotograferingäven om det blivit mycket mindre de sista åren. Det enda jag fotar nu är bilder till min blogg och produkter till vår webshop ( http://www.wahlmansklader.se ).
Som vän till mig tycker jag om att man är rak och uppskattar att få återkoppling på både bra saker jag säger och gör, men också sånt jag har förbättringspotential inom! :) Jag tycker inte om när man inte säger vad man tycker. Att stå för vad man tycker är viktigt för mig! Jag har och har alltid haft en envis tro på att man bara själv kan välja hur man vill leva sitt! Alla har ett val och ett ansvar att själv styra sitt liv!
 View all posts by Roadracingprinsessan

Leave a Reply

